pasja | doświadczenie

Kadra pedagogów

nasi pedagodzy

Siłą Niepublicznej Szkoły Sztuki Tańca są jej nauczyciele – artyści, którzy łączą wiedzę, doświadczenie sceniczne i pedagogiczne powołanie. Każdy z naszych pedagogów posiada kierunkowe wykształcenie artystyczne i przygotowanie metodyczne, dzięki czemu uczniowie mogą uczyć się w atmosferze profesjonalizmu i bezpieczeństwa. To właśnie im powierzamy rozwój dzieci i młodzieży – wiedząc, że każdy krok taneczny buduje nie tylko technikę, ale i charakter.

Nasi pedagodzy są nie tylko nauczycielami – są przewodnikami, którzy inspirują, motywują i wspierają uczniów w odkrywaniu własnego potencjału. Prowadzą zajęcia tak, aby każdy młody tancerz czuł się zauważony, doceniony i gotowy do stawiania kolejnych kroków na swojej artystycznej drodze.

Krzysztof Pastor

Krzysztof Pastor – dyrektor Polskiego Baletu Narodowego i w latach 2011–2020 dyrektor artystyczny Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu. Urodził się i kształcił jako tancerz w Gdańsku. Był solistą Polskiego Teatru Tańca Conrada Drzewieckiego, Teatru Wielkiego w Łodzi i Baletu Lyońskiego. W 1985 roku związał się z Holenderskim Baletem Narodowym (Het Nationale Ballet), gdzie rozpoczął także pracę choreograficzną.

Po zakończeniu kariery scenicznej w latach 1997–1999 pracował jako choreograf Washington Ballet, a następnie w Amsterdamie pełnił funkcję choreografa-rezydenta Holenderskiego Baletu Narodowego (2003–2017). To tam powstała większość jego autorskich baletów. Zrealizował ponad 70 choreografii, współpracując z zespołami z Australii, Belgii, Czech, Hongkongu, Izraela, Kanady, Litwy, Łotwy, Niemiec, Nowej Zelandii, Polski, Szwecji, Turcji, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch i USA.

W 2009 roku objął dyrekcję baletu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, który podniósł do rangi Polskiego Baletu Narodowego. Pod jego kierunkiem zespół wszedł w okres dynamicznego rozwoju, wzmacniając skład artystyczny i poszerzając repertuar o arcydzieła światowej choreografii oraz nowe dzieła polskich twórców. W Warszawie wystawił m.in. Romea i Julię, Burzę, Bolero, Draculę oraz własne choreografie takie jak I przejdą deszcze…, Adagio & Scherzo, Casanova w Warszawie, Koncert f-moll Chopina czy oryginalna wersja Jeziora łabędziego.

Jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. Międzynarodowego Konkursu Baletowego w Helsinkach, nagród holenderskiej Fundacji Dansersfonds’79, polskiego Ministra Kultury, ZASP i ZAiKS-u. Odznaczony Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”, Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Oficerskim Orderu „Za Zasługi dla Litwy” oraz Honorową Złotą Gwiazdą Ministerstwa Kultury Republiki Litewskiej. W 2017 roku otrzymał tytuł „Wybitnego Polaka” od Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Izabela Orzełowska

Jest artystką performerką, tancerką, nauczycielką i choreografką. Uzyskała tytuł licencjata w dziedzinie tańca współczesnego w CODARTS (Holandia) oraz tytuł magistra w dziedzinie rozszerzonych studiów teatralnych w HKB (Szwajcaria). Po trzech latach spędzonych w Stadt Theater Bern rozpoczęła karierę jako niezależna artystka. W uznaniu za swój talent i wkład otrzymała stypendia od Ministerstwa Kultury w Polsce (taniec) i Kantonu Berno (muzyka).

Izabela jest wychowanką Caro Dance i obecnie uczy w Niepublicznej Szkole Sztuki Tańca Caro Dance w Siedlcach.

W 2021 roku wraz z Gonzague Rebetezem stworzyli ich pierwszą produkcję: Only The Dead Fish Goes With The Flow, która zapoczątkowała ich twórczą współpracę, której efektem było powstanie WÆXE. Jako wielokrotna mistrzyni świata w tańcu jazzowym, Izabela uczy na całym świecie (w Szwajcarii, Polsce, Korei Południowej, Niemczech i Norwegii).

Oprócz tańca Izabela pasjonuje się produkcją muzyki elektronicznej, komponuje również ścieżki dźwiękowe do niezależnych produkcji tanecznych.

Ana Kipshidze

Solistka Polskiego Baletu Narodowego. Urodziła się w Tbilisi w Gruzji. W 2000 roku ukończyła Państwowa Szkoła Baletowa im. Wachtanga Czabukianiego w Tbilisi. Tam także przez rok tańczyła jako koryfejka Balet Państwowego Teatru Opery i Baletu. W latach 2001-2002 była solistką Balet Teatru Wielkiego w Poznaniu, w kolejnych latach była solistką, a potem pierwszą solistką w Tibilisi. Następnie występowała jako solistka w Gdańsku w balecie Państwowej Opery Bałtyckiej (2005-2008).

Od 2008 roku jest tancerką Polskiego Baletu Narodowego, najpierw na stanowisku koryfejki, a od 2014 – solistki. Na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie wykonała liczne role repertuaru klasycznego i współczesnego, m.in.: Pas d’action i Gamzatti w Bajaderze, Królowa Kwiatów w Dziadku do orzechów, Dama w Chopinie, artyście romantycznym, Dobra Wróżka Bzu w Śpiącej królewnie, Wróżka Lata i Wróżka Chrzestna w Kopciuszku, Inna w I przejdą deszcze..., Serafin Klasyczny w Sześciu skrzydłach aniołów, Trzy Driady, grand pas i Tancerka Uliczna w Don Kichocie, Pani Capuleti w Romeo i Julii, a także liczne partie w choreografiach powstałych w ramach warsztatów choreograficznych tancerzy PBN „Kreacje”.

Iwona Moskwiak

Pedagog sztuki tańca, której przygoda ze sztuką rozpoczęła się w klasie skrzypiec w Szkole Muzycznej I stopnia. Jest absolwentką Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (muzyka, plastyka, emisja głosu) oraz kierunku Sztuka z elementami wiedzy o kulturze w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Gdańsku.

Od początku swojej pracy zawodowej związana jest z muzyką i działalnością artystyczną. Od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, rozwijając ich zainteresowania i talenty. Stawia na ciągły rozwój osobisty i zawodowy, chętnie sięga po nowe rozwiązania i inspiracje w pracy dydaktycznej. Jej podopieczni zdobywają czołowe miejsca w konkursach artystycznych, a przygotowanie ich do występów traktuje nie tylko jako obowiązek, lecz przede wszystkim jako źródło satysfakcji i radości.

Muzyka jest także jej osobistą pasją – śpiewa w Chórze Miasta Siedlce. Jest współtwórczynią spektakli edukacyjnych prezentowanych na scenie Centrum Kultury i Sztuki im. A. Meżeryckiego w Siedlcach, takich jak Carpe diem, Inna czy Spójrz na siebie.

Za swoją działalność otrzymała liczne wyróżnienia, w tym Dyplom Ministra Kultury oraz dwukrotnie Nagrodę Prezydenta Miasta Siedlce.

Julia kotuła

Instruktor tańca klasycznego i choreografka w Niepublicznej Szkole Sztuk Tańca w Siedlcach. Absolwentka prestiżowej Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie, gdzie w latach 2014-2019 zdobyła solidne podstawy w sztuce tańca klasycznego.

Ukończyła egzamin taneczny w Palucca Hochschule für Tanz w Dreźnie (2019-2021), jednej z europejskich uczelni tanecznych. Dalej pogłębiała swoją wiedzę na XXVII Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Czackiego w Warszawie (2021-2023).

Obecnie rozwija swoje możliwości pedagogiczne, studiując na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina dbając o praktykę taneczną z solidnym przygotowaniem metodycznym.

Margarita Orzełowska

Pedagog sztuki tańca, choreografka i solistka. Absolwentka Wydziału Choreografii Bałtyckiego Uniwersytetu Federalnego im. Immanuela Kanta w Kaliningradzie (Rosja). Uczestniczka prestiżowych konkursów tanecznych, m.in. „Arabesque” w Permie (2011) i „Dance Olimp” w Berlinie (2012), gdzie jej talent doceniali jurorzy światowej klasy, tacy jak Wladimir Wasiljew i Siergiej Filin.

Szkoliła się pod kierunkiem Haliny Czekaliny – absolwentki Akademii Baletu Rosyjskiego im. Agrippiny Waganowej i primabaleriny Teatru Maryjskiego. Tańczyła w choreografiach baletowych w teatrze w Kaliningradzie, zdobywając doświadczenie sceniczne w klasycznym repertuarze.

Od 2016 roku mieszka w Polsce. Prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży, ucząc techniki klasycznej i przygotowując choreografie na konkursy ogólnopolskie i międzynarodowe. W latach 2016–2019 współpracowała z Teatrem Tańca Caro, gdzie tworzyła choreografie i występowała w spektaklach takich jak Carmen (rola Carmen), Romeo i Julia (rola Rozaliny), Dziadek do Orzechów, We Are, Miłość niejedno ma imię, Oskar i Pani Róża, Mała księżniczka czy Giganci Piosenki.

W latach 2021–2024 współpracowała z Miejskim Ośrodkiem Kultury w Siedlcach, Formacją Taneczną i Alternatywnym Teatrem Tańca Luz, prowadząc zajęcia z klasyki i przygotowując choreografie klasyczne do projektów teatralnych oraz konkursów na szczeblu ogólnopolskim i międzynarodowym.

Od 2 września 2024 roku dołączyła do kadry pedagogicznej Niepublicznej Szkoły Sztuki Tańca Caro pod patronatem Krzysztofa Pastora.

Iwona Kopiwoda

Pedagog sztuki tańca, choreograf i kierownik zespołu. Absolwentka Wydziału Pedagogiki Kulturalno-Oświatowej Akademii Podlaskiej w Siedlcach oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania oświatą i kulturą na Uniwersytecie Warszawskim. Z zawodu jest nauczycielką nauczania zintegrowanego i wychowania przedszkolnego, a swoją pasję od lat łączy z działalnością artystyczną.

Od 2002 roku pracuje jako choreograf Zespołu Pieśni i Tańca „Sokołowianie”. W swojej pracy buduje i rozwija artystyczny charakter zespołu, tworząc choreografie na wysokim poziomie artystycznym i technicznym. Jej działalność to połączenie tradycji z nowoczesnym podejściem, co sprawia, że przygotowane układy sceniczne cieszą się uznaniem publiczności i jurorów.

Dzięki wieloletniej pracy i zaangażowaniu, Iwona Kopiwoda stała się nie tylko cenioną choreografką, ale również mentorką, która inspiruje młodych artystów do odkrywania piękna tańca ludowego i scenicznego.

Michał Zubkow

Choreograf, pedagog tańca klasycznego, kierownik baletu w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny. Ukończył szkołę baletową w Permie (1980), a następnie rozpoczął karierę sceniczną w Teatrze Opery i Baletu w Niżnym Nowogrodzie. W 1985 roku dołączył do Baletu Opery Narodowej w Wilnie, a od 1992 był solistą Opery Krakowskiej, z którą związany był przez dekadę.

W trakcie 22-letniej kariery scenicznej tańczył w najważniejszych baletach klasycznych, m.in. Jezioro Łabędzie, Śpiąca Królewna, Dziadek do orzechów, Giselle, Rajmonda, Don Kichot. Równolegle rozwijał się jako choreograf, m.in. tworząc choreografie do musicalu Skrzypek na dachu (Opera Krakowska, 1993). W 1995 roku założył własny zespół „Oranim Dance Group”, który odnosił sukcesy na międzynarodowych festiwalach – m.in. we włoskim Music World (nagroda specjalna jury za najlepszą choreografię, 2001).

Od 2002 roku związany z Zespołem Pieśni i Tańca „Śląsk”, gdzie pełni funkcję pedagoga baletu i choreografa, a obecnie kierownika baletu. Jest autorem kilkunastu choreografii i spektakli, prezentowanych w Polsce i na świecie – od Japonii po USA i Wielką Brytanię.
Ukończył studia magisterskie (2009) i podyplomowe z teorii tańca (2013) na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie w 2019 roku uzyskał stopień doktora sztuki, a w 2023 roku – doktora habilitowanego. W tym samym roku założył Fundację Michaiła Zubkowa, organizując warsztaty Wave of Dance i międzynarodowy konkurs Dance Top Competition, dedykowany młodym tancerzom.

Obecnie łączy funkcję kierownika baletu i choreografa w „Śląsku” z działalnością edukacyjną. Prowadzi warsztaty tańca klasycznego i współczesnego, realizuje widowiska teatralne jako choreograf i reżyser, a także zasiada w jury krajowych i międzynarodowych festiwali.

Jakub Mędrzycki

Tancerz, choreograf i pedagog tańca. Absolwent Akademii Artystycznej Codarts w Rotterdamie (NL). W latach 2015–2019 był członkiem szwedzkiego teatru tańca Norrdans, gdzie zdobywał doświadczenie na europejskiej scenie.

Współpracował z uznanymi choreografami, m.in. Janem Martensem, Club Guy & Roni, Shaharem Binyaminim, Jo Stromgrenem, Fernando Melo, Shumpei Namoto, Yossim Bergiem i Odedem Grafem, Mari Carassco, Peterem Svenssonem, Lenką Vagnerovą czy Mariuszem Trelińskim. Występował w wielu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, Niemczech, Polsce, na Litwie, Węgrzech, w Serbii, USA, Kanadzie, Rosji i Chinach.

Jest autorem spektakli WE ARE, Comfy Zone, Mrowisko, Cold Day in Mexico, Staccato Line, Luminous Shadows, Antropolo, One Hundred Falls, Moving Lands, które były realizowane w Polsce, Niderlandach i Szwecji. Spektakl One Hundred Falls znalazł się w finale konkursu „Best Off” na najlepsze produkcje niezależne.

Współpracował z Teatrem La Monnaie w Brukseli oraz Teatrem Wielkim w Warszawie. W 2020 roku wraz z innymi artystami współtworzył kolektyw United Limbs, zrzeszający twórców z różnych środowisk artystycznych. Obecnie współpracuje z norweską grupą Jo Stromgren Kompani, kontynuując działalność twórczą i pedagogiczną na arenie międzynarodowej.

Andrzej Moarwiec

Tancerz, pedagog, choreograf. Absolwent bytomskiej Państwowej Szkoły Baletowej (1986) oraz Leningradzkiego Instytutu Kultury na wydziale Choreografii i Pedagogiki Baletu (1990). Tańczył w zespole baletu Państwowej Opery Śląskiej i Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, gdzie jednocześnie zajmował się asystenturą i repetycją prac choreografów zagranicznych. Występował gościnnie w Gdańskim Teatrze Tańca i Kieleckim Teatrze Tańca.

Wykładowca metodyki nauczania tańca współczesnego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na specjalności: Pedagogika Baletowa oraz Choreografia i Teoria Tańca. Nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku. Pod czujnym okiem Andrzeja Morawca uczniowie tych szkół stają na podium wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów tańca, między innymi: w Gdańsku, Bytomiu, Kijowie, Rydze. Od 2019 również nauczyciel tańca współczesnego w Niepublicznej Szkole Sztuki Tańca w Siedlcach. Jego choreografie wzbogacały repertuary m.in.: Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Bałtyckiej, Teatru Miejskiego w Gdyni, Kieleckiego Teatru Tańca, Teatru Rozrywki w Chorzowie. 

Dwukrotnie wyróżniony przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą Indywidualną II stopnia, za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce. W 2010 roku uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej rytmika i taniec, habilitowany w 2020. W 2014 roku oznaczony „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zdobywca nagrody ufundowanej przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, za najciekawszą i najbardziej wartościową choreografię numeru dowolnego na XXI Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w 2019 roku. W 2022 nagrodzony przez dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą indywidualną I stopnia za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce, oraz Nagrodą Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie dla nauczyciela akademickiego II stopnia za działalność artystyczną, dydaktyczną i organizacyjną.

Eduard Bablidze

Pedagog sztuki tańca i były pierwszy solista baletu. Urodził się w Gruzji w 1978 roku. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej im. Wachtanga Czabukianiego w Tbilisi (1995), Wydziału Prawa Uniwersytetu Stosunków Międzynarodowych w Tbilisi (2007), Podyplomowych Studiów Menadżerskich na Uniwersytecie Warszawskim (2012) oraz Pedagogiki Baletowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2015). Ukończył także Strategic Leadership Academy ICAN Institute (2017).

Jako artysta baletu występował w Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Tbilisi (1995–2005, pierwszy solista), Teatrze Wielkim w Poznaniu (2001–2002), Państwowej Operze Bałtyckiej w Gdańsku (2005–2008) oraz w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, gdzie w latach 2008–2016 tańczył w Polskim Balecie Narodowym.

Od 2016 roku poświęcił się pedagogice. Uczył tańca klasycznego w Niepublicznej Szkole Sztuki Tańca w Białymstoku, wykładał w Policealnym Studium Wokalno-Aktorskim w Białymstoku, a od 2019 roku prowadzi zajęcia w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Jest również wykładowcą partnerowania na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Od 2019 roku związany jest z Niepubliczną Szkołą Sztuki Tańca Caro Dance w Siedlcach – jako pomysłodawca, współzałożyciel, zastępca dyrektora i nauczyciel tańca klasycznego.

Elene Bablidze

Pedagog sztuki tańca, urodzona w Gdańsku. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie (2025). Już w trakcie nauki brała udział w licznych spektaklach na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, m.in. w Dziadku do orzechów, Śpiącej królewnie oraz Korsarzu.

W grudniu 2024 roku wystąpiła w Pałacu Prezydenckim przed Pierwszą Damą Rzeczypospolitej Polskiej, Agatą Kornhauser-Dudą, co było wyjątkowym wyróżnieniem i potwierdzeniem jej talentu.

Od wielu lat współpracuje z impresariatem artystycznym „Scena Gwiazd” prowadzonym przez Annę Barańską-Wróblewską, uczestnicząc w projektach artystycznych i wydarzeniach scenicznych.